Shazwani Buddies

June 1, 2013

I Am Catalyst Product User. Huyeah!

Assalamualaikum.

Halo beautiful girls and handsome boys. What's up?

 mesej dari lovely Madam Zetti Adela a.k.a Madam Jett. Adalah dalam sebulan yang lepas, ahaks.

Mase tu adelah aku sedikit kaget kan bile bunyi mesej dekat Nokia Cokia aku tu. Tengok nombor, tak kenal lah pulak. Bile bukak inbox je tengok Madam Jett perkenalkan diri. Lepas tu semate nak tanye pasal rahsie je. Aduss!

Anyway, hakaq ni sebenarnye rase yang hakaq tak layak lansung nak bagi tip-tip tentang kecantikan ni noks! -___-'
Tapi apalah daya bile my beloved ex-lecturer mesej aku tanye 'rahsie-rahsie' pulak dah -____-''
Tak baik pulak kedekut-kedekut ilmu ni ye dak? And then, adik junior aku pulak tanye tentang Ambience.. siap inbox facebook. Segan mak nenek aku dibuatnye. Jadi ade baiknye aku kongsilah kan sedikit-sedikit. Bukan nak riak, tapi nak berkongsi. Haa lain tu, lain tuu.




Okaylah macam ni, sebenarnye takdelah extreme mane pun cara aku jage kulit. Kulit aku dulu teruk gile myvi wa cakap! Kalau engkorang tengok kulit katak pun cantik lagi, alaa melampau lah pulak samekan dengan kulit katak (T_T)

Dan aku ni jenis manusia yang tak suke pakai banyak jenis produk. Bukan ape, dah malas nak mencube kan? hiks. Padanlah mase zaman kolej dulu tak lalu aku tengok muke aku. haha. Hitam bin legam bin kuning bin ape lagi? Ok dah.


New update :

Jadi semalam after aku post entri ni, ade yang komen request nak tengok kulit aku mase zaman kolej?


Okaylah.. tengoklah betapa kusam dan hitamnye kulit aku mase zaman belajar dulu. Takde mase nak jage kulitlah katekan. Berjemur hari hari. Inilah jadinye......

yang mane aku? yang TAK BUAT PISSS tu aku lah tu. yang hitam tu. haha.


So, ape yang aku gune eh?

Mule-mule sekali mase aku berhasrat nak jage kulit adalah dengan cube produk catalyst. Iaitu dimulakan dengan VCO Softgel dan VCO liquid. VCO Softgel tu haku telan lah kan sebab die tu supplement. Rupe die? Macam ni..



Punyelah senang nak telan! Licinnn jee. Kalau engko ni seorang yang berdisiplin, bolehlah cube amalkan supplement ni. Sampai sekarang aku makan ni, adelah dekat 2 tahun lebih. hiks. :D
Yang softgel ni pun boleh digunekan untuk sapu dekat kulit, cucuk je sikit dekat hujung softgel tu. Tapi aku tak buat macam tu sebab aku ni tak suke bende yang tak cukup korum? Maksudnye, kalau softgel tu 60 biji memang dah ditetapkan untuk sebulan.. aku akan make sure aku makan untuk cukup sebulan. Kalau sebiji dua aku cucuk untuk sapu dekat kulit, kirenye tak cukup sebulan lah kan? Sebab 60 - 2 = 58. 58 biji tu perlukan lagi 2 biji untuk cukup sebulan penggunaan. Gile punye berkire sampai buat kire-kire secara nyate! haha. Khasiat die? Korang gugel lah sendiri ye. haha.



Jadi, untuk luaran kulit muke pulak, aku gune VCO liquid. Biasenye aku sapu sebelum tidur dan sebelum nak keluar rumah. Untuk elakkan kulit kering. Sebelum sapu tu pastikan basuh muke bersih-bersih ye. Lap bersih-bersih dengan tuala yang bersih serta tangan yang bersih dan kuku yang bersih sebersih-bersihnye, ya? Lelaki pun boleh gune. Yang kulit bermasalah, ataupun tak bermasalah. Boleh je gune. Sebab produk ni bebas kimia dan hidroquinon serta segala jenis mak-enon yang bahaya. Aku memang paksa korang gune ni tau? haha. Lagi pulak murah je, setiap botol tu harga die RM39.90 aje.



Okay, lepas je maintain dengan dua jenis catalyst dekat atas tu. Aku pun upgrade kan ke Ambience Collagen Catalyst. Lagilahh bagus kan. Sebab supplement serbuk untuk kulit ni memang lagi cepat berkesan. Dah nak dekat setahun aku gune Ambience ni. Harga die RM259 untuk 25 sachet. Nak tahu khasiat dan cara penggunaannye silelah gugel macam biase ye, he he. Lepas aku gune tiga jenis catalyst product ni, makan maka terhasil lah kulit cenggini...



 ele ele ele nampak tak kulit tak sapu mekap tu? menyampah aku tengok! -_____-


 malu betul aku! rase nak masuk dalam perut mak aku balik!  -___-

Ha itulah die. Itulahh. Itulah ye. haha. Aku ni kalau bab macam ni memang tak reti nak cerite. Tunggang langgang rasenye, choyy. Setakat nak berkongsi sikit-sikit tu bolehlah. Kot?

Produk lain? Oh.. takde dah. Nanti kalau aku ade cube yang lain, aku habaq mai lah. Sebab aku rase setakat ni, ini pun dah cukup kot. Biase-biase je dan takdelah antarabangsa punye kulit sangat. Kalau nak yang antarabangsa punye kulit kenelah gune Si Mary Kay takpun Si SK11 tu takpun Si Kose takpun Si Shiseido takpun Si Elizabeth Arden, ye dak?

Cukuplah sekadar kulit rase bersih dan bebas kutu. Eh?

Okaylah. Itu je untuk harini. Sekiann. :)


-Thanks for reading my entry ! Please come again-

9 comments:

  1. ohwww, mcm tu ehh. patut lah muka berseri je,, cantikss ^^

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Alhamdulillah. Tapi akak rase biase aje -___-'

      Delete
  3. Mak oi, ,cantiknye kulit akk, ,tah bile lah boleh dapat kulit secantik kulit akak:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uish.. awak kan dah cantik jugak tau :)

      Delete
  4. waaaa. .terpegun tgk kulit akak. .flawless. .akak cntk sgt. . :)

    ReplyDelete
  5. blh upload gambar time kolej tu x?nak tengok... ;)

    ReplyDelete