Shazwani Buddies

February 21, 2013

Tak reti kiut-kiut..

Assalamualaikum.

 

Halo rakyat Malaysia yang 'ciut-ciut' sekalian alam. Apeww citeww? Cihat keww? (damn!mintak kaki mintak kaki)

Orang tengok kau.. ''waaah kiutnyaa..''

Orang tengok aku.. ''waaah seriousnyaa.. poyonyaa..''

haha.

Well. Aku memang seorang manusia yang tak reti nak berkiut-kiut. Kalau aku buat kiut, aku akan rasa macam.. macam.. macam muka aku diletakkan dalam durian crepe dan dibungkus bungkus bungkus ke kiri ke kanan ke atas ke bawah. Ha. Macam tu lah. Kalau senyum tu boleh lah sikit. Cuma aku akan rase pelik je. Kenape tetibe aku nak bahas pasal ni?

Sebab..

Alkisah each time adik aku nak tangkap gambar, aku akan buat muka yang macam 'weh.. kau.. nah! tolong lempang muka aku kejap' sambil hulurkan pipi. Adik aku pun cakap,

''kak! weh ko ni tak reti ke jadi kiut-kiut sket time amek gambo? aku yang stress tengok muke ko yang macam nak cari gaduh je hiiish!''

Aku pun cebik. Aku jawab.

''iya?''




 

Anyway, aku memang tak reti jadi kiut-kiut. Sebab sifat aku ni agak kasar dan aku tak sangka yang aku akan membongkarkan sifat aku ni kepada umum oh!. Takpelah, takkanlah nak poyo sangat semua benda nak rahsia kan. Ada yang boleh dikongsi bersama, aku kongsi aku cerita. Kate mesraaa..

''Ade sorang blogger ni, empty sangat blog dia. Tak ada background, munge-munge, bling bling.. semua tak ada kau tau.. tak kiut lansung!'' *katanya.....

''Eh! iya? siape tu?''

''Siape lagi kalau bukan blog si cik serious tu ha...'' *katanyaa lagi.....

Haa nampak tak nampak tak permainan dia haha.
Jadi, aku memang seorang yang tak reti nak kiut-kiut. Tak kiralah dari segi rupa blog ke, time ambik gambar ke, status facebook ke. Semua tak ada perasaan kiut. Sebab tu aku adalah cik serious. Tapi ada sorang blogger ni tanya aku sama ada..



''ya. i am serious.. sometimes! fake serious. but no worries.. i will not eat you hewhew''



Dan ada jugak blogger yang buat aku tersenyum bila baca humor advice dia..


''ya. cik serious akan cuba untuk 'limit' kan tahap keseriusan ini ihiks''


p/s : cik serious will never be cute in any ways. no! never say never.


-Thanks for reading my entry ! Please come again-

8 comments:

  1. just be yourself..kdg kita tak bulih nak jadi macam orang lain..:)

    ReplyDelete
  2. oo serius ke pla orgnye.. tp nmpak header tu kiut2 je..

    ReplyDelete
  3. heeh xpe, blog ni kalau kt serius ke x ke. org x nampak pon ehek =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tp kadang ekspresi penceritaan pun org boleh catch sama ada kita serious atau jokes. hiks ;D

      Delete