Shazwani Buddies

August 4, 2012

The marvellous Dato' Lee Chong Wei

Assalamualaikumm.



haaa tahu ape makne die? tahu? okayy terima kasih kerana tahu.
Tahniah Datuk Lee Chong Wei.

Pagi ni lepas sahur, aku dengan mama layan match badminton olimpik 2012 antara Datuk L.C.W dengan Chen Long. Berkobar-kobar semacam je mama bile tengok match tu haha. Abah pulak lepas je sahur die naik atas untuk ready solat Subuh, tapi tetibe je aku dengar satu pekikan pontianak jantan dari tingkat atas yang agak kuat lah jugak..

''Kakakkkkkkkkkkkk!!! sape yang menangg?''

Gosh! it's my father la uolss. -____-"
Then I reply die punye pekikan dengan menghantar mesej ke phone beliau..

'' Abah, game belum start lagi.. mcm mana nak tahu sape yang menang :') ''

Nampak tak permainan aku di situ?haha. Nak tunjuk yang kenkonon aku ni anak perempuan yang bersopan santoon lah kan. Padahal abah aku tiru my daily action at home tuh *Terasa gila*

Okay back to my true story, cewahh 'true story' gittewww haha.
By the way, 2 game dah Datuk L.C.W conquer. 

First game dia menang mudah ke atas Chen Long dari China. (21-13)

Second game Datuk Chong Wei agak letih, tapi masih menang. (21-14)

Dan akhirnya diumumkan sebagai the winner of semi-final dan akan bertemu dengan juara dunia dari China, Lin Dan yang jugak pernah menewaskan Datuk Chong Wei suatu ketika dulu.

ni dia si Lin Dan

Semoga Datuk Lee Chong Wei akan dapat membawa nama Malaysia ke persada dunia.

Well, aku dapat tengok betape dia sayangnye Malaysia sampai kecederaan dekat buku lali die pun die tak ambik kisah, asalkan Malaysia menang :')

Takpe Datuk, lain kali Datuk pass je dekat aku raket badminton tu, tahulah macam mana nasib Lin Dan. Konfem dia tukar nama lepas lawan dengan aku (lawan mulut sambil pukul-pukul dengan raket).

-Thanks for reading my entry ! Please come again-

No comments:

Post a Comment